جینسینگ از خواص تا مضررات

2

اگر نمی دانید جینسینگ چیست یک گیاهی با خواص دارویی بسیار بالا در کشور های شرقی است که مورد استفاده تقریبا حداکثری افراد جامعه آن منطقه قرار میگیرد .

خواص جینسینگ

با مصرف این گیاه بر روی بدن حیوانات مطالعات انجام شده از خواص جینسینگ نشان می دهد ، می تواند فعالیت های توموری را کاهش دهد و متابولیسم گلوکز را افزایش داده و افزایش عملکرد شناختی را با خود به همراه دارد ، البته این خواص گیاه جادویی برای مردان و زنان متفاوت است .

خواص جینسینگ برای مردان

این گیاه بر خلاف شکل ظاهری خود از خواص بسیار ارزشمندی برخوردار است که خواص جینسینگ برای مردان را به تفکیک برای شما در موارد زیر شرح داده ایم .

۱ . خواص ضد التهابی بسیار بالا

بنابر خاصیت ضد اکسیدانی بسیار بالایی که این گیاه دارد می تواند از التهاب زیاد جلوگیری کند ، تحقیقات بر روی این گیاه نشان داده است با مصرف آن خاصیت ضد اکسیدانی سلول های بدن بالا رفته که همین امر به درمان بیماری اگزما کمک بسیار زیادی می کند .

۲ . افزایش عملکرد ذهن

ریشه گیاه از ترکیباتی است همراه ویتامین K آسیب هایی که توسط رادیکال های آزاد به مغز می رسد را می تواند مقاومت در برابر این آسیب ها را افزایش دهد .

۳ . بهبود نعوظ آلت تناسلی مردان

مهمترین فایده ای که این گیاه دارد و ۹۰٪ آقایان از خواص جینسینگ برای مردان آگاه هستند این مورد است : درمان مشکل نعوظ و سفت نشدن آلت تناسلی اگر منشا مشکلات ذهنی نداشته باشد با مصرف این گیاه حل می شود به این گونه که مصرف وقتی اتفاق می افتد سرعت گردش خون بدن بالا رفته و پایه های خونی آلت تناسلی آقایان پر از خون شده در این هنگام نعوظ به صورت کامل رخ می دهد .

۴ . مقابله با سرطان

همان طور که گفته شد خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که دارد باعث شده سلول بزرگ تر شود و شروع به تقسیم کند و بدن را در برابر بیماری ها مقاوم کند شایان ذکر است تقسیم سلول های بدن بی رویه نبوده و به اندازه کافی این سلول ها تعدادشان افزایش می یابد .

۵ . خداحافظی با خستگی و افزایش انرژی

تنها به دو دلیل است که با مصرف گیاه جینسینگ می توان خداحافظی با خستگی و افزایش انرژی در بدن آقایان دیده شود : ۱ . ماده پلی ساکاریدها ۲ . الیگوپپتیدها این دو ماده استرس را از بدن کاهش داده که همین موضوع باعث دیرتر خسته شدن آقایان می شود و در طول روز از انرژی بیشتری بر خوردار هستند .

۶ . کاهش وزن و لاغری

یک نکته طلایی برای این موضوع وجود دارد اگر قصد مصرف جینسینگ برای لاغری را دارید باید از جینسینگ آسیایی یا کره ای استفاده کنید چرا که سوخت و ساز بدن را نسبت به کربوهیدرات بالا برده و احساس اشتها را از سوی مغز کمتر می کند .

۷ . افزایش اسپرم

افزایش تعداد و کیفیت اسپرم توسط این گیاه صورت می پذیرد و احتمال باروری در آقایان افزایش می یابد ، با یک مصرف ۶ ساعت قبل از رابطه جنسی خود کاملا قابل مشاهده تاثیرات این گیاه جادویی بر روی افزایش اسپرم خود می شوید .

خواص جینسینگ برای زنان

حالا به بررسی چند مورد از خواص جینسینگ برای زنان می پردازیم :

۱ . جینسینگ و قاعدگی

بدون اغراق می توان گفت اصلی ترین و بهترین خواص جینسینگ برای زنان تنظیم عملکرد تخمدان ها برای دوران به موقع قاعدگی و تجربه درد کمتر است و می تواند یائسگی را با علائم شدت کمتری تجربه کنند .

۲ . خواص جینسینگ برای رابطه زناشویی

با مصرف جینسینگ تولید اکسید نیتریک در بدن زنان تحریک شده و انقباض عروق خونی به سبب تسریع شدن گردش خون در بدن افزایش میل جنسی را به همراه دارد ، باید توجه کرد که مصرف جینسینگ هیچ تاثیر مخربی بر روی بدن زنان ندارد ، این یک راهکار ساده بود که می توانید برای بهتر شدن رابطه زناشویی خود از این خواص جینسینگ برای رابطه زناشویی استفاده کنید که کاملا بی خطر است .

خواص جینسینگ برای چاقی و لاغری

این گیاه بستگی به نوع مصرف فرد دارد زیرا برای جذب خواص جینسینگ برای چاقی و جذب خواص جینسینگ برای لاغری این دو روش باهم بسیار متفاوت است :

خواص جینسینگ برای چاقی

پودر جینسینگ کره ای با آب جوش باعث بیشتر شدن اشتهای فرد می شود که طبیعتاً به چاق شدن فرد مصرف کننده کمک زیادی می کند .

پودر جینسینگ چند روزه چاق می کنه ؟

در مورد سوال پودر جینسینگ چند روزه چاق میکنه باید در جواب گفت بستگی به بدن فرد دارد اما در بیشتر افراد نتیجه ای که مشاهده شده است با مصرف ۳۰ روز از این پودر حدود ۵ کیلوگرم باعث اضافه وزن آنان شده است .

خواص جینسینگ برای لاغری

دم کرده ریشه جینسینگ قرمز باعث بالابردن سوخت و ساز بدن یا همان متابولیسم شده و گردش خون را بالا برده بدن برای تولید انرژی از قند خون فرد کمک میگیرد که منجر به لاغری فرد می شود .

خواص جینسینگ با عسل

از خواص جینسینگ با عسل در طب شرقی بسیار یاد شده است :

  • حفظ تعادل میکروبی روده
  • کاهش التهاب یا ورم معده
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • تحریک تولید کلاژن
  • شفاف کردن و ترمیم بافت پوستی
  • محافظت از آسیب های عضلانی
  • جلوگیری از اختلال های خواب و عصبی

استفاده از جینسینگ برای چه کسانی ممنوع می باشد 🚫

  • افراد مبتلا به میگرن
  • آقایانی که عمل پروستات داشته
  • زنان باردار
  • افراد مبتلا به هر نوع سرطان خوشخیم و بدخیم
Rate this post

About The Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *